Sunday, July 26, 2009

Semakin dewasa..

Assalamualaikum semua..
malam ni entah kenapa jiwa aku jadi sentimental plak..
mungkin aku akan melangkah ke alam dewasa..
bukan lagi seperti budak-budak yg bebas tanpa masalah BESAR..

Sejak aku melangkah kedunia baru ni..
aku mula memahami erti sebenar kehidupan..
aku mula dapat berfikir seperti orang dewasa..
bukan lagi seperti kanak-kanak yg asyik bermain lagi..

Aku mula memahami apa itu everything..
maksudnya semuanya..
aku bukan lagi seperti pelajar di sekolah menengah yg duk kt asrama..
yg akan menelefon abah untuk meminta wang..

Aku mula berdikari dan fikir untuk jimat..]

Dan didunia baru ini juga aku tahu ttg cinta..
aku just citer jer..
sebab aku bru sebulan duk saner.. tp dah nk ngorat plak..
matlamat aku blaja the first..

aku s dan dia s..
pangkal nama kami samer..
duk kt tmpt samer..
everything same r..

mula-mula aku anggap classmate jer..
pastu pada satu hari..
kawan aku nampak aku asyik pandang 2 dia..
padahal aku tgk dia sbb aku ske pompuan pki tudung labuh..
mungkin tu slah satu ciri-ciri pompuan idaman kalbu..
tapi aku pegang 2 prinsip ttg cinta..
lelaki baik untuk perempuan yang baik..
dan jika dia jodohku aku terima..

pastu kawan aku buat sengal..
dia kenen2kan aku dgn s tu..
malu aku satu kelas..
semua classmate aku tahu..
tp dia wat biaser jer..

aku pn wat biase r sbb aku xrase ape2..
tp lame-kelamaan aku rase..
aku makin dekat dgn dia walhal kami xprnh cakap pun..
aku ske pndg dia..
aku ske suara dia..

tp aku just senyap..
kawan2 yg lain sibuk cucuk2 suh aku mintak couple..
tp aku masih ingat pesan abah..
kt sini tempat blaja..
jgn nak bercinta kerana ini bukan tempatnya..
aku faham dgn kata-kataku..
jd prinsip aku makin kuat tersemat dihati..
jika dia jodohku.. xkan lari gunung dikejar..

tapi bila aku tgk org lain bercinta..
ada sampai tak ingat dunia..
pegang sana, pegang sini..
xingatkah mereka yg Allah melihat kelakuan mereka..
ada yg cinta bgi nak rak.. bila putus kecewa nak mampus..
pelajaran pun terhapus..

tu bile2 difikirkan..
lebih aku lupakan s dulu..
jika ada, adalah..
jika tiada, tiadalah..

tengok kucing pn nk couple..
normal lah manusia kan..
setiap antara kita ada pasangan masing-masing..
just wait.. kenapa nak cepat2 sgtkan..
tp aku xrisau sgt sbb aku lelaki..
tp bg pompuan mereka kena menjaga maruah diri..
bukan bermaksud aku xde maruah..
tp jgn mudah terpedaya dan mempedaya...

sekarang aku ske dgr lagu wali band, cari jodoh..
ni lirik dia..

Apa salahku Apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

Timur Ke Barat
Selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

Reff
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku
aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
karena cuma diriku yang tak laku-laku

Pengumuman-Pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasiani aku
Tolong cari diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau..


sebelum aku nak tidur tu..

aku teringat satu pesanan..

bekerjalah kamu seperti kamu akan hidup seribu tahun lagi dan beribadatlah kamu seperti kamu akan mati esok hari..




3 comments:

tengku_fir21 said...

errmm
tenang hadapi hidup ok...

ai@reel said...

terima ksih singgah di blog saya.

nak bantu macam mana yer?saya pun sedang belajar apa itu cinta.

cuma banyakkalh berdoa dan bersabar insyallah akan hadir insan istimewa disisi kamu....

~ yayang ~ said...

Dengan mengingatiNya...hati pasti tenang...
Doa, Usaha & Tawakal pasti membuahkan hasil...
Cinta bukan sesuatu yg kita paksa, ttpi biarkanlah ia hadir dengan sendirinya...pasti nikmat yg kita rasa...DAN kene ingat, cinta yang berlandaskan ke jalanNya akan mendekatkan kita dengan syurgaNya....Wallahua'lam...