Monday, December 27, 2010

Nak kahwin? Tak Nak Kahwin?

Assalamualaikum..

sekarang musim orang mengawan kahwin dan tunang..
ramai yang suka sebab dapat makan free dan banyak..
tapi bagi org yg mengalami majlis seperti ini..
amatlah terasa penatnya..
bukannya aku nk kahwin..
tapi org dalam keluarga aku yg bertunang...

sekarang bertunang bukan macam dulu dah..
buat secara kecil-kecilan..
jiran sebelah rumah pun xtahu yg ada majlis tunang..
cuma pihak keluarga lelaki dan perempuan serta saudara mara..

tapi skang dah lain...
majlis tunang dah macam majlis kahwin dah..
cuma xde tok kadi jer..
kalau x mmg dah kahwin kat situ..
aku ni mmg abis penat masa majlis tunang tu..
tu baru tunang belum majlis kahwin lagi..

tapi apa2pun...
bertunang tu maksudnya kita telah membina satu ikatan..
maksdunya dia sudah melangkah fasa yg utama..
daripada bercouple tak tentu pasal..
baiklah bertunang dulu..
tapi bertunang xmenghalalkan yg haram..
kena ingat tu..
sekurang2nya sudah ikatan yg terjalin..
ibu bapa pun dah kenal pasangan anak masing2kan..
jadi tiada masalah sangat nnt..

meh kita tgk bajet kahwin yg paling murah standard skali..

jadi kalau xde 15 ribu..
jgn nak beranganlah nak kahwin..
kumpul duit byk2 dulu...
tapi apa2pun..
kahwin ni best tau..
rugi xkahwin..
 heheh..
jadi rancanglah bajek kahwin cukup2 tau..
jgn berhutang sudahlah..
nnt lps kahwin terpaksa pula menanggung hutang..
kang xpasal2 bercerai berai..
buatlah yg termampu k..
fikir-fikirkanlah..

Assalamualaikum...

2 comments:

Eazy Izzuddin said...

oh kawin
bilakah itu
xD

mr.syazwan said...

itu kalau wang hantaran rm7000

masalahnya ada lagi ke pompuan nak rm7000???

kalau nak SEKARANG jugak saya kahwin ngan dia

awk nak??

hahahahaha

=_=