Wednesday, June 17, 2009

Dan...

Lagi beberapa hari lagi
cap api akan melangkah ke alm kampus..
bru siap buat medical check up..
ada lg yg masih belum selesai..

Dan.. adalah tajuk yg cap api guna untuk entri kali ini..
kenapa dan? dan adalah satu kata hubung yg dapat menghubungkan
satu ayat dgn ayat yg lain..
dan terciptalah satu ungkapan yang indah..

Cap api bru pergi keblog abang raja
dan baca satu entrinya yg bertajuk SESUATU YANG TAK TERUCAP..
sebenarnya dah lame cap api follow blog abg raja..
sebab cap api perlu memotivasikan diri..

Cap api perlu satu tarikan.. yg dapat memberi semangat..
dan dari blog tu dapat menambahkan tahap kekuatan dalam diri..
dari seorang yang kurang keyakinan diri dan
tak mudah bergaul dgn org..

Kadangkala berangan menjadi satu hobi
untuk menenangkan diri..
bersendirian dan menyendiri menjadi satu ketenangan..
dan satu ruang yng cukup sempurna..

dan... ada masanya satu ungkapan tak mampu diluahkan..
tak mampu diucapkan..

dan dari pandangan mata kasar..
hidup itu sempurna baginya...
dan dari pandangan hati nurani..
hidup itu penuh dugaan..

cap api rasa dah melalut jauh..
saje je tulis2 mcm ni..
sebab mgkn lame xupdate blog ni nnt..

disini cap api tinggalkan
sebuah ungkapan demi pengorbanan..

cinta aisya untuk fahri
AISYA: sayangku fahri, nikahi maria. itu sebaik2 jalan untukmu bebas dari hukuman…
FAHRI : tidak sayangku aisya. aku sudah pun memilih kamu, kamu adalah jodohku. tidak mungkin aku akan menikahi maria yang tidak sama keyakinannya…tidak ya aisya..
AISYA : sayang..aku bisa melihat ada muslimah dalam diri maria…tolonglah, nikahi dia..ini untuk kebaikkan kita semua..untuk maria yang menderita mencintaimu, untuk mu yang difitnah dari kecelakaan manusia yang tidak mengenang jasa dan untukku dan bayi di dalam kandungan ini…bayi kita sayangku, fahri..aku tidak tegar melihat anakku dilahirkan nanti tidak mempunyai ayah…tolong fahri, untuk anak kita sayangku fahri…(Aisya merayu sambil menangis dan mengusap perlahan dada fahri, suami tercinta dunia dan akhirat)

Assalamualaikum.......

1 comment:

cik lubakpink said...

abg raje?
ira suke dr die cermh..
time tueira form 3..
bez giler..